6 Eylül 2015 Pazar

Blogger Kullanmaya Başladım

Bir süredir aklımda olan Blogger kullanma fikrini üç gün önce hayata geçirdim. Kişisel sitem için yıllardır WordPress kullanıyordum. Bundan böyle Blogger kullanacağım.


WordPress kullanmaya başlayalı kaç yıl oldu bilmiyorum. Çok oldu. Wordpress Kullanmak İçin 8 Sebep isimli makalemde tercih sebeplerimden bahsetmiştim. Gerçekten kullanımı kolay ve zevkli bir platform.

Kullandığım WordPress Hosting için yıllık ödeme yapmıştım. Bitmesine iki ay var. Farklı bir host şirketinden de yaklaşık altı ay kaldı. Bir yerden başlamak gerekiyordu. Bugünmüş.

Peki neden Blogger kullanmaya başladım?

Blogger Kullanma Sebeplerim

Herkesin kendince sebepleri olabilir. Benim Blogger kullanmaya başlama sebeplerimi sıraladım.

Blogger Bedava

Kullandığım WordPress Hosting için aylık $30 ödüyordum. Hızlı, güvenliydi. Gerçekten çok iyiydi. Yine WordPress kullanacak olsam yine WP Engine kullanırım. Ama artık hosting için para ödemeyeceğim. Blogger kullanmaya başladım. :)

Blogger Hızlı İndeksleniyor

Düzenli olarak içerik üretildiğinde WordPress hızlı indekslenir. Fakat ben son birkaç yıldır çok fazla blogumla ilgilenemiyorum. Haliyle indekslenme hızı da geç oluyordu. Blogger kullanmaya başladım, bu sorun ortadan kalktı. Blogger hızlı indekslenir.

Google Candır

Ben Google'ı seviyorum. Pek çok Google servisi kullanıyorum. Sanırım Webmasters, Analytics, AdSense kullanmayan webmaster yoktur. Bunlara Google Drive da eklenebilir. Geçenlerde 100 GB alan satın aldım. Blogger, saydıklarım ve diğer tüm Google servisleriyle entegre çalışır.

Blogger Kullanımı Kolay

Bu madde diğer platormlar için de geçerli fakat Blogger ayrı bir kolay sanki. Bu kolaylığa ben de biraz katkıda bulundum. Farklı temalar kullanabilecekken kullanmadım. SEO uyumlu, görselliği daha ön planda pek çok Blogger teması mevcut. Gerek duymadım. Belki sonra.

Blogger kolay bir arayüze sahip. Mobil olarak da güncelleme yapılabiliyor. App Store'da uygulaması var, yükledim. Fakat Google Play içerisinde yok. Aslında apk var ama Türkiye'den indirilemiyor.

Blogger Kalıcıdır

Blogger tercihimde en önemli sebep budur. Epeydir blogumu güncelleyecek zaman bulamıyordum. Bu sebepten pek umursamıyordum. Ama zaman ayırabileceğim zamanlar geldi sanırım. Artık yazabilirim.

Diyelim ki host parasını ödemediniz. Blogunuz iptal. Yazdıklarınız, çektiğiniz fotoğraflar,.. Bu fikir kafamı çok meşgul etmeye başlamıştı. Blogger bu sorunuma çözüm oldu. Ben silmedikçe blogumdaki içerik kalıcı olacak. Söyleyecek çok şeyim var.

Blogger Hakkında Son Söz

Blogumu yine kendi alan adımla kullanıyorum. Çok kafaya takılacak şeyler olmasa da taşıma sürecinde bazı aksaklıklar yaşadım. WordPress To Blogger isimli başka bir yazı yazabilirim.

Daha önce SEO çalışmaları için Blogger kullanmıştım. Bunun dışında acemi sayılırım. Zamanla başarılı olacağımı umuyorum. Bol şans.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder